söndag 6 juli 2008

-Du är en pajas

Fantastisk dag igår, eller fantastisk kväll igår. Var på 40års fest hos äldsta systern, Eva. Kvällen inleddes rätt lugnt med några vällkomstdrinkar och tävling i kubb och pilkastning. Pilkastningen gick väl ärligt talat sådär för vårat lag. Vi hade ett riktigt bra läge att vinna en av matcherna i pilkastning men när syster valde att kasta ner pilen som satt precis i mitten och var värd 50poäng vände hela matchen och vi förlorade.
Däremot var kubbspelet en succse, 3spelade matcher och bara vinster i protokollet. Vill även påpeka att jag var en bidragen orsak till kubbsuccsen.
Kvällen fortsatte med mer drinkar, öl, cider, baiyles, whiskey och utmynnade så småningom i en trevlig fylla.
Några i den yngre skaran av gästerna valde att flytta sig från uteplatsen och bege sig in mot tvn för att spela melodifestivalen spelet, det var ett tjejgäng i åldrarna 11 till 16. När jag och Kapratekid* valde att ansluta oss till sällskapet och deltaga i de festliga spelet fick vi en delad reaktion från flickornas sällskap. Efter att mitt lag var påväg att göra en fantastisk comeback i Melodifestivalen spelet fick jag mig en ordentlig törn av en 12årig tjej, jag har fortfarande lite ont.
- Jag är fan kung på melodifestivalen-spelet.
- Nej, du är en pajas.

Ouya!

*http://kapratekid.blogspot.com/

Inga kommentarer: