onsdag 7 maj 2008

Öh?

Var nyss nere på hemköp och skulle lämna in kvällens trav. Normalt sett lämnar jag in på stan eller på Hagalund så jag är ingen direkt känndis på hemköps travbutik. Hur som helst är det först jag gör att gå och kassera in en vinst på den stora summan av 94kronor, inget speciellt med det, det lustiga är vad kassörskan(Säger man det om någon som jobbar i spelbutik?) säger
- Grattis, se nu till att inte spela bort den stora vinsten, det är många som spelar bort sina vinster direkt tragiskt nog.
Visste verkligen inte hur jag skulle reagera, var hon sarkastisk, var hon seriös, vad menade hon egentligen? Det finns så mycket att fundera på med den där frasen egentligen.
"Se nu till att inte spela bort den stora vinsten" Låter ungefär som jag är 7år och vunnit 100kronor på triss, men eftersom jag inte behövde vissa legg kanske hon inte behöver behandla mig som 7?
Sen så är det allt för många som spelar bort sina vinster och hon tycker det är tragiskt, varför i helvete ÄGER man en spelbutik då?
Blir fan inte klok på folk.

Inga kommentarer: