torsdag 8 maj 2008

Tandläkarskräck

Något många lider av här i Sverige är en otrolig räddsla och ångest inför tandläkarbesök, villket naturligtvis är befogat, jag förstår att folk tycker det är obehagligt att ha någon okänd människa rakt ovanför en som står med massa onödigt vassa verktyg och dessutom har de oftast ett stort falskt leende. Mitt problem med tandläkaren är dock inte rädslan för själva ingreppen, även om de är obehagliga. Min räddsla ligger hos tandläkaren, veckor innan jag ska gå ditt börjar ångesten komma krypandes. Min tandläkare är nämligen så elak och så sarkastisk mot mig att to m jag med min annars vassa tunga har svårt att komma med mothugg, möjligen blir det ännu svårare för mig att kontra eftersom jag har 2 stora bestick i munnen när hennes elaka och sarkastiska kommentarer spottas ut över mig. Varje gång funderar jag på att svara, men tanken blir sällan långvarig eftersom jag vet att hon villken sekund som helst kan göra något annat än tänkt med de där besticken...

Inga kommentarer: